Gotlandsrapport

Hälsningar från ett regnigt Fårösund.

Har ni kommit iordning i mitt rum, rum 227, och vinkade igår hejdå till mor och far för att på riktigt påbörja det här nya livet. Eller ja, det börjar väl på riktigt riktigt imorgon när skolan drar igång. Jag vet inte vart jag ska vara eller vilken tid, och jag har ingen aning om vad är för människor som kommer vara där. Har hittills bara mött föräldrar i korridoren här. Får kanske bege mig till allrummet lite senare. Kanske.

Ska dock tillägga att Fårösund är en håla. Haha. Om jag förut klagat på att Vindeln är en håla så är det ingenting i jämförelse med det här. MEN, även om det regnar så lyckas solen skina in i mina fönster, och det här, håla eller inte, är något nytt med nya människor och nya intryck. Och och och. Jag har havet som granne. DET är ganska så häftigt. (ja, jag gillar havet)

Är otrolig vacker natur här, man får nästan lite Greklandkänsla! Hittade oerhört söta blommor som jag avslutningsvis bjuder en bild på. Ta hand om er, och håll tummarna för mig imorgon!



Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj! Den där blomman på bilden, det var den första blomman jag såg när jag själv anlände till Fårösund i slutet av augusti för två år sedan. Och jag minns att när jag såg den tänkte jag "wow, sådana blommor finns inte i Finland!".



Hanna! Vilken spännande tid du har framför dig, jag är så glad för din skull!

Kan också känna lite avundsjuka, men mest gläds jag! Jag hoppas få regelbundna blogg-rapporter och många bilder från denna vackra håla på norra Gotland.

Ha en bra första vecka, och hälsa Ludde från mig imorgon! ;) Kram!

2010-08-29 @ 21:21:50
URL: http://www.ester-lisa.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback