På kvällens att göra lista; att göra listor

Har just slutfört min femte och kvällens sista lista. Jag har nu listat sådant som jag behöver/vill göra innan jag åker, sådant som måste inhandlas, människor jag vill hinna träffa, sådant som behöver kollas upp innan avfärden och slutligen har packningslistan påbörjats. Är nog tur att det här är min sista arbetsvecka så jag slipper stressa ihjäl mig.

Nu känns allt väldigt roligt och spännande. Att få packa, komma till något eget och göra det till sitt eget. Och själva utbildningen, självklart. Flyttångesten finns kvar, tro mig, men jag gör nog rätt i att hela tiden möta faktumet att jag åker så att jag vänjer mig vid tanken och känner känslorna (och de ständiga humörsvängningarna), istället för att låta dem gnaga.

Och tycker ni att jag tjatar? Om Gotland och hela köret? Vänj er! Är mer eller mindre det enda som snurrar i mitt huvud just nu. Sååå, deal with it.

Kan avslutningsvis bjuda på ett av helgens minnesvärda citat, sagt av ingen mindre än skribenten herself; "Jag blir helt mentalt slut i kroppen"


På återseende.

Kommentarer
Postat av: jenniejenniejennie

jag mååååååååååååååååååste få träffaträffaträffa dig snartsnartsnart nununu, helsthelsthelst! :) :) :)

2010-08-10 @ 22:26:37
Postat av: ingrid

Jag läser gärna mer om dina tankar om Gotland, så det så!!!!

2010-08-11 @ 11:49:55
Postat av: Oskar

amen asså kan du inte bara SLUTA TJATA OM GOTLAND?! Blir så leeesssss..................

2010-08-11 @ 17:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback