23 december

Anteckningar från himlen (jag flög hem)

"Ett nyvaket vinterland, Velvet Underground spelar i bilstereon, och vi är några påväg hem nu. Rödrosig himmel som sakta börjar färgas av en dröjande sol. Jag kysser fortfarande sovande läppar, kramar hejdå gånger tolv. Men, vi ses snart igen. Börjar om, tar nya tag, inviger ett nytt år och många månader till av internatlivet, kollektivlivet (provocerande eller inte). Och nej, jag tänker inte räkna exakta antal månader. Lämnar in bagaget, tungt av julklappar och hemlängtan. Sätter mig vid vingar som dånande tar mig över sockervaddsmolnen, som tar mig över havet, som tar mig hem till norr."



Och nu är jag här. Norrland, Umeå, Vindeln. Tonårsrummet är åter iordning (oordning), syskonskaran, tripp trapp trull, är samlad och julen nalkas runt nattens hörn.



Så. God Jul mina vänner.
Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: L-B

woho ! trevlig resa verkar det som i den där loggen :) leve internatlivet/alternativverklighetsbubblan

2010-12-25 @ 17:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback