skattkartor; när vi kartlägger något annat

Skrivpuff är en hemsida som ger dagliga skrivövningar. Den här övningen handlade om att man skulle skriva om en skattkarta och det slutade med den här texten. Och kom ihåg att det är med ringrostiga ord den här skrivs. Enjoy.




Du finns
enligt registret bland sidorna längst bak i kartboken
under bokstaven L som i Lycka
och Liv
och Längtan
och Lust
och Love (som i kärlek).

Du finns, enligt registret, på sidan 36, C4.
Och jag bläddrar med försiktighet
slår upp sidan där du finns
någonstans
och placerar fingrarna med precision;
vänster pekfinger på siffran fyra
höger pekfinger på bokstaven C
och förflyttar sakta fingrarna, med
om möjligt
ännu större precision,
över den uppslagna sidan.

Passerar, med raka linjer
utan omvägar
utan vägar
städer och öar och hav,
tills fingerspetsarna möts
där du finns.
Där finns du.

På sidan 36, C4
markerar jag dig, min skatt
såsom skatter på skattkartor ska markeras;
med ett kryss (en kyss)
och följer det med fingret
blundar,
och memorerar känslan av din närvaro
under mina fingrar.

För
någon dag
ska jag stå på den där platsen
med fötterna allt annat än på jorden
och drömmarna placerade någon helt annanstans än i drömmen
och komma ihåg precis den där känslan,
och veta att
jag
fann
dig. tillslut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ringrostig kan ju slänga sig i väggen!!! HUUUR bra som helst.

2010-02-15 @ 22:58:39
Postat av: jennie

MEN GUUUD så fin!!!! Ååååååååååh ringrostig MY ASS!!! Du är bäst Hanna! :]

2010-02-16 @ 09:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback