Vecka 5

Ibland kommer förändring över en natt, hårt och skoningslöst, förunderligt och vackert, oåterkalleligt men bestämt. Andra gånger smyger den sig på, trippar på tå i natten och lägger sig bredvid när morgonen stiger. Och plötsligt finns den bara där. Bredvid.

Den här veckan har gått fort och ändå känns det som att jag hunnit med mycket. Jag har fått nya inspirationskällor; skrivarkalendern kom med posten, och jag befann mig på onsdagskvällen på poetry slam med bekanta poeter. Jag har även jobbat och med mina såriga händer och skit under naglarna som bevis. Känns skönt att arbeta praktiskt och med kroppen. Avslappnande på något sätt att slippa den teoretiska biten ett tag. Skönt med förändring. Faktiskt.

På fredagen fyllde Jenny år och jag grattade henne med ett kort, men glatt telefonsamtal och en blommbukett. Får säga Grattis igen till dig vännen:)

Fredagskvällen spenderades i Sörmjöle hos Madeleine. Vi insåg att det var längesen vi sågs för vi pratade konstant hela kvällen. Vi hade tänkt se film och äta lite gott men som sagt, vi hade en del att uppdatera varandra om. Mycket trevligt må jag säga :) vi somnade i alla fall rätt tidigt och sov länge, och det var välbehövt.

Sedan åkte vi in till stan och skildes åt, och jag begav mig på Swoopingggg. Fick med mig en kasse kläder hem och fick träffa lite Klingare, mycket trevligt det med.

Ikväll ska jag äta chokladpudding och slappa. MUMS

Kommentarer
Postat av: jennie

åh, chokladpudding äger!! :D

2010-02-08 @ 17:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback