Poetryy

"The points is not the point, the point is the poetry"

Ännu en mysig kväll på Café Station i sällskap med Miranda, fika och massa trevlig poesi. Nu blir det Umeåfinal 10 april och det känns trevligt, även om det är så många bra poeter att det nog inte blir SM för min del. Men jag är glad ändå, när jag försöker att inte vara en sådan tävlingsmänniska som jag innerst inne är. MEN, som första frasen påpekar, det är poesi och att få läsa och lyssna på poesi som är själva huvudsyftet.

Känns som att det varit fullt upp hela den här veckan. Måndag jobbade jag på Protab, på kvällen stressade jag iväg till Umeå för fotokurs, Tisdag jobbade jag på dagis och på kvällen promenerade jag och mamma i kylan, handlade sedan för Protabs räkning. Onsdag, igår, jobbade jag på Protab och på kvällen stressade jag iväg till Umeå på Poetry Slam. Och råkade shoppa lite däremellan också.

Idag kan man då tycka blir en chans att varva ner men icket. Ska permanenta mig kvart i tio och resten av dagen ska spenderas framför datorn och flitigt skriva ansökningar till diverse folkhögskolor. Seeeen, på kvällen, ska jag träffa Emma, Emma och Tina.

Och helgen kommer fortsätta i samma tecken. Men men, det är kul att det händer något vissa helger i alla fall. Nu ska jag äta lite frukost och sedan bege mig ut.



Det snöar. Igen.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Nu väcktes allt min nyfikenhet, vad är det för folkhögskolor du ska söka och vilken/vilka linjer?

2010-03-18 @ 10:44:31
URL: http://engulslump.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback