Utkast: Mars 5, 2010

Våren kommer nu, jag känner det,
jag
känner
det.

För det droppar från taken och musiken spelar glada toner och allt liksom
lever,
igen.
jag lever igen.
och solen, herregud, SOLEN
och jag blir hög på det guld som den
sprider
skiner
strålar

Och någon tittade upp på mig och sa; jag älskar dig,
hon var tre år och vi hade just träffats
Ibland önskar jag att jag kunde älska som ett barn,
att vi alla älskade så.

alla har vi varit barn,
älskat utan gränser,
älskat utan tvång




Jag ser nog fånig ut när jag går där på gatorna,
ja, fånig,
för jag är som en solros
huvudet ständigt vänt mot solen,
blundar
snubblar, skrattar
och våren kommer nu,
jag känner det
JAG KÄNNER DET





Kommentarer
Postat av: Hjärterum

Åh. Beundrar verkligen din förmåga att förmedla en så stark och tydlig känsla med några få utvalda ord.



"Och någon tittade upp på mig och sa; jag älskar dig,

hon var tre år och vi hade just träffats

Ibland önskar jag att jag kunde älska som ett barn,

att vi alla älskade så." Så fint.

2010-03-14 @ 19:44:52
URL: http://ordmaskinen.blogspot.com
Postat av: jennie

"VINTERN RAAAAAAAAAAAAAAAAAASAR UTI VÅRA FJJÄLLAR!..."



Nu äre vår, motherfucker! hihihi. Näe men, åh. Äntligen. Äntligen äntligen är den här, min vaackraaa våår...



Saknar dig!

2010-03-14 @ 21:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback