Maj 18, 2010

De är skickade nu; Att definera en dröm, att hitta hem, slutet på orden i byrålådan. Och makten har gått mig ur händerna. Och idag fick jag svar från Skurup; jag har kommit in! Gotland ringde igår, samtalade snarare än intervjuade och jag kände i hela kroppen, i hjärtat framför allt, följde rösten i andra änden till ord och inspiration på en ö i havet. Nästa vecka vet jag om jag får följa den, på riktigt.

Åh. Nu kommer det svåra. Vilken ska jag välja att gå? Som det känns nu är det Gotland som lockar allra mest, som ni kanske märker. Så jag tänker avvakta att svara på Skurup tills nästa vecka. Dagarna (tankarna) går, som en berg- och dalbana, som ett parisehjul, som vilken attraktion på nöjesfältet som helst. Med pirr i magen, lycka som spänning, som rädsla. Skräck. Nästan.



Kommentarer
Postat av: Kläppen-Josefin

Grattis!!!



Vad kul att du kom in, hoppas att du kommer in på Gotland också. Oroa dig inte för valet, jag är säker på att det blir bra oavsett vad du väljer:)



Kram!

2010-05-18 @ 16:26:22
Postat av: ingrid

ÅÅHH GRATTIS!

Snyft, min lilla flicka har blivit så stooor!

2010-05-18 @ 17:37:51
URL: http://klingy.blogg.se/
Postat av: Ylva

Åh skickar ett stort grattisleende till dig via cyberrymden! Så underbart roligt!

Alla skolor du har sökt är ju superbra ena, så vad du än bestämmer dig för att gå kommer det att vara ett utvecklande år till tusen ;D

2010-05-18 @ 22:00:58
URL: http://engulslump.blogspot.com
Postat av: Anonym

MEN WAZAAA, GRATTTIISSSS (men lite arg blir jag, you're leeaaaving ussss!!!!!!!)

2010-05-18 @ 23:03:21
Postat av: TESS!

Åhhhh! Grattis! Följ hjärtat! :D

2010-05-19 @ 14:44:03
URL: http://modertheresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback