2 November 2010

Från rosornas stad till björkarnas stad, bytte ut havsbrus mot älvens sorlande fors, och internatfamilj mot blodsband och årsbroderande vänskapsband, och bytte ut höstlövsfall mot snöflingedalande. Och sedan, tillbaka igen, lämnande vissa saker (vissa skatter) kvar, där, och någon annanstans, men packade ner desto mer, fyllde resväskan till alla bredder.

Jag har varit hemma, och kommit hem. Nu sitter jag här, i ett rum lite mer präglat av Hanna. Men med en förkylning på halsen, bokstavligen. Var väl rätt väntat antar jag, jag kände att det var på gång under lovet men sen bröt det ut igår kväll. Så jag kurerar mig idag, dricker te, sover, skriver, läser, blundar, drömmer.


Dagens mantra;
"I am the master of my fate
I am the captain of my soul"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback