Ett rus

adventsmys med visomblevkvar; pepparkaksdeg, pepparkakor, peppar peppar ta i trä, glögg - glöggen heter blossa, tända ljus, alla jag har, tänder förstaadventsljuset till ljudet av vänskapsklirr och kärleksblick, skumtomtar och skratt i halsen, förevigar allt i blixtförälskelse, sunes jul, nostalgi, sängblirsoffamys, barndomsskratt.

(och däremellan; norrlandssaknad, vänskapssaknad - sverige runt, knutna knutar knyts upp, överraskningslycka - tvåsamhetslycka, viärsåbraeufori)

skrivarveckan; inleds med ordfattigdom, strukturerar, artikulerar, springer på tonsatta tangenter istället, en stund, pingis, ping pong ping pong, idéhav på ett linjerat A4, fika, muntliga skrivövningar, mun mot mun metoden, metodiska skrifter, ett steg i taget, alla steg tagna, alla steg i ett tag, nacktag, kysstag, drömtag.

nudå; orden och jag, försöker, igen.

Kommentarer
Postat av: loverboy höhö

tvåsamhetslycka in deed! Man blir så lycklig av att läsa hur bra du kan sammanfatta en dag. Du skriver ner en dag bättre en vad jag skulle kunna beskriva den på 10 sidor i en dagbok... du ger mig happyandlyckyfeeling.... :O undrar vem jag är :O

2010-11-30 @ 01:31:41
Postat av: Mamma

Jag blir varm i hjärtat av din 1:a adventsbeskrivning! Adventsmys här också, men utan bråk om vems tur det är att tända adventsljuset...och plötsligt slog saknaden till. Längtar efter att ha er alla här till jul! Stor kram!

2010-12-01 @ 09:01:57
Postat av: Frida

åh hanna. jag likear det här inlägget till tusen. men hallå, vi ses ju snart :D

2010-12-02 @ 15:15:20
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback