Dansa, fastän

"Jag ska dansa fastän hjärtat brister"

Lyssnar på Säkerts nya album och känner hur det spritter i hela kroppen. Kanske att jag tar mig en svängom genom rummet.

Livet här i Fårösund har redan blivit vardag; vi skriver, skrattar och förundras. Känns som att vi varit här betydligt längre än tre veckor. Den här veckan har vi inlett den första delkursen dikt och jag känner inspirationen flödas i alla rum. Tänk, det här ska jag få göra i nio månader? HELT SJUKT

Satt i fönstret häromdagen, i solen och blåsten, och dinglade med fötterna. Det är något härligt med att dingla med fötterna. Bara som en liten parantes sådär.

Nämen, jag lever och mår i alla fall. Det händer saker hela tiden så tycker ni att jag är dålig på att uppdatera, höra av mig, berätta, ja då är det för att det är fullt upp. Men stör mig gärna i min bubbla.

Avslutar med ett av dagens verk, en liten haiku;


Nedbitna naglar
och raggsocksprydda fötter
inväntar vinter.




KRAM

Kommentarer
Postat av: ingrid

Kul att höra från dig! Och kul att höra att allt går bra, är så glad för din skull, att du får göra det du älskar :D Glöm inte att du kan ringa när du vill! Kram!

2010-09-16 @ 00:30:00
Postat av: Jennie

Ååh, då skulle du vart här igår! Säkert! Spelade på scharinska. typ. Hörde jag rykten om i alla fall! :)



Är så glad för din skull Hanna! Tänker på dig!:)

2010-09-16 @ 10:11:05
Postat av: en läsare

skriv gärna oftare, funderar på att söka till samma linje nämligen, så vore kul att höra lite hur det är :)

2010-09-18 @ 03:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback