Idag

Idag är det sommar.

Jag har legat på baksidan, känt värmen och doften av varmt trä, hört Norah Jones spela från högtalarna i vardagsrummet blandas med fågelkvittret och grannbarnens skratt.
Feels like home. Det gör verkligen det.

Idag är det sommar.

Och svala vindar sveper över huden som tunt tyg, solen tinar upp kylan som bitit sig fast i marken men som vi snart har glömt fanns där alls. Det är nästan det bästa. Att man glömmer vintern så fort tussilagon blommar i diket.

Idag är det sommar.

Och imorgon åker jag tillbaka till ön. Tillbaka för att spendera de sista fem veckorna med klassen. Det är farligt nära nu och jag försöker att förtränga det men tänker, kanske är det bättre att vara medveten och ta vara på allt. Kanske.

Idag är det sommar.
Och imorgon får jag sova bredvid honom, skratta i tolvled, se henne vinka, träffa henne på stigen igen och le. Imorgon får jag kyssa hans nacke och fläta mina fingrar kring hans fingrar. Imorgon är jag tillbaka till ön. Och det känns fint.

Kommentarer
Postat av: LB

gud vad fint :)

Ja idag är det sommar och imorn är du här igen :)

Längtar efter att blanda vädervärme med kroppsvärme.

längtar efter dig :)

2011-04-24 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback