Snö

Det har dalat stora flingor över Stockholm
och även om det mesta regnat bort
ligger det kvar ett tunt vitt täcke
och det känns plötsligt lite mer verkligt att jag åker hem
väldigt snart

Idag har det varit sjukstuga
den där förkylningen som aldrig bryter ut hos mig
bröt ut hos Ted istället
och nu ligger han och sover medan jag envisas
med att vara frisk
trots en krypande snuva och
en bolmig huvudvärk som kommer och går

och det är väl ungefär här jag ger mamma rätt att
det är bra att jag är envis
ibland

gårdagen var en kväll med vänner
skratt, glögg och dans
längs trägolvet

och sen var det en hel del mer jag tänkte säga
men jag bestämmer mig för att istället bara sitta här
och lyssna på musiken som målar rummet och mig
i andra färger
just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback