Gitarrspel och solkatter

I mitt rum på min säng sitter en pojke och spelar gitarr. Jag sitter i fåtöljen och läser kärleksnoveller som jag egentligen inte behöver (jag har en egen, sittandes på min säng) men som finastina lämnat hos mig och som jag ivrigt läser, med benen uppdragna och gitarrspelet i bakgrunden. Han spelar min favoritlåt men som är så sorglig att om man lyssnar på den om och om igen finns det risk att man går sönder, helt. Och jag undrar om han vet det, om han letar min uppmärksamhet, och jag undrar om han vet att jag inte kan läsa ett enda ord, utan ser bara solkatterna som faller över orden och hör bara tonerna som rullar fram från hans fingrar. Jag tittar på honom under luggen, som jag irriterat mig på hela dagen, som konstant faller ner i ansiktet och som jag får stryka undan gång på gång. Och han försöker få mig att skratta och det är lite irriterande att han lyckas, hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Karin

åh. så himla fint det lät. du får mig att börja sakna dig, sådär några meter bort. kram!

2011-02-13 @ 17:01:05
URL: http://ordhyss.blogg.se/
Postat av: ingrid

Men hanna, vafan, du är så jävla lättroad, vem får dig INTE att skratta?!

Och jag gillar din nya design!!!!!! Du kan vara som ett smultron.

2011-02-14 @ 17:36:11
URL: http://klingy.blogg.se/
Postat av: jennie

VARFÖR är allt som kommer ur din mun, dina fingrar, vackert? VARFÖR kan du få en sån där vardaglig situation låta så himla himla fin och magisk? Varför varför varför blir jag typ tårögd av allt du läser?



ÄSCH HANNA! jag orkar inte mera!



.... saknar dig

2011-02-15 @ 18:01:09
Postat av: Anonym

allt du skriver* ska det stå..

2011-02-15 @ 18:01:50
Postat av: Ylva

Hanna, Hanna, du skriver så fantastiskt vackertpoetisktunderbartfintochalltdetdär att jag får lite ont i hjärtat av lycka och ryser av dina ord. Dessutom är din nya design kopiöst himmelsk.



Det råkar förresten inte vara så att du snart är hemma på sportlov? ;)

2011-02-15 @ 19:17:25
URL: http://ylva-andersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback