T som i lördagskväll

Jag har gått på isiga gator med skrattet på ena sidan och kärleken på den andra. Sett turturduvor flyga med leenden bland fjädrarna. Låtsassovit under någons haka, fastnat på minnesbilder med mat i munnen. Älskat tvåsamheten genom treenigheter. Det finns saker man inte kan säga själv och tro på dem på samma sätt som när någon annan tror dem. Jag har räknat erfarenheter, konstaterat att mitt liv har varit långt men ska bli ännu längre. Tankat tankar tills tomheten trillat till. Tänkt tålamod tillsammans. Tittat till tröttheten. Trånat tankeöverföring. Tänkt till. Trott tillfälligheter. Tagit tillgängligheter. Trampat tillit. Tilldelat tapperhetsträd till taktfasta tungor. Trätt tunna tystnader.

Totalt tappat tråden.



(och min nya design är lite somrig och jag tänker att det kanske går fortare då om man önskar något tillräckligt hårt och låtsas lagomt mycket)

godnatt.

Kommentarer
Postat av: stini

jag hoppas också att det är så. att sommaren kommer lite fortare. det känns iallafall som den redan är här nu på din blogg :)

2011-02-13 @ 01:46:19
URL: http://pancakeheart.blogg.se/
Postat av: jennie

Jääättefin design Hanna!! :) Åhh, smultron...ååhh, sommar... ååh.. livet..



HANNA, vill du göra en banner till miiiiggg? :))) Du som är så doooktig!! Jag har en liten idé, men tyvärr är jag inte en kreativ och talangfull människa... Pusssssssss!

2011-02-13 @ 10:26:44
URL: http://jenkla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback