Från en ö till en annan

Stjärnklar natt och jag tänder mina ljus. De lyser ikapp.

Jag har städat hela dagen, fixat, donat, sorterat, arkiverat, och nu
luktar det rent. Kanske lite för rent. Längtar efter nästa kaos
lite.

Jag försöker
skrika vår mellan varje rad, genom varje samtal men det går inte
fortare
för det.
Även om jag inbillar mig att det gör det, trots allt.
Naiv. In till det sista.

Imorgon åker vi iväg. Fyra skrivsugna sinnen som längtar efter
en ny vy för några dar. Det ska bli härligt.
Åka från
en ö till en annan.
Se havet från ett annat håll kan göra mycket, tänker jag.

Och nog känns det fint att sitta framför en brasa inlindad i en
kvartett
varm nog att sitta kvar även när elden brunnit ut.
Mm, så blir det nog. Faktiskt.

(och det finns inte en skymt av internet där vi är så undrar ni något, vart jag försvunnit eller om ni behöver få tag på mig, kanske på min födelsedag på tisdag eller vid annan tidpunkt eller nödsituation, ring mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback