Sommarprat blir höstprat

Såhär flitigt har jag nog aldrig uppdaterat.

Ligger i soffan och lyssnar på Babben Larssons sommarprat. Ja, jag har gjort det till höstprat istället, och har lyssnat igenom en hel del. Och jag blir väldigt fascinerad över konceptet. Att dessa människor sätter sig ner och berättar om sina liv, om sina tragedier och lyckorus och öden, på ett personligt sätt med värme. Att få tid att berätta om viktiga och vardagliga saker.

Och varje gång förflyttar jag mig, bort från min soffa och någon annanstans, till någon annans historia. Efteråt känns det nästan som att jag lärt känna någon ny, fastän jag vet att det bara en smula liv jag fått höra. Men det känns som ett väldigt fint koncept; att få berätta om sitt liv och på så sätt få andra att känna igen sig, kanske sträcka på sig, eller få förståelse för andra på andra sätt.

Och jag kan inte hjälpa att undra, om jag skulle göra ett sommarprat, vad skulle jag prata om då?

Kommentarer
Postat av: Mirrmirr pirrpirr

Kul att bloggen är igång och flitigt uppdaterad gomman! Jobben kommer, förr eller senare. Förhoppningsvis förr! Du är hårdarbetande och charmig - arbetsgivarna ska vara glada om dom lyckas haffa dig!



Och ja - den tanken har jag också tänkt.. Och inte kommit fram till så mycket med haha.



Kämpa på O du Hanna den Söte!

2011-10-06 @ 20:35:52
Postat av: stini

kan säga det att det där med att ha ett eget sommarprat det har jag också tänkt, tusen gånger eller så (varje gång jag hört ett bra sommarprogram rättare sagt!)

2011-10-06 @ 22:35:46
URL: http://pancakeheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback