Utkast: mitt i natten

Skånerum i minnet
någonting om hur ljuset föll längs tapeterna
och landade på den blå byrån
någonting med sådana rum
där ord bara finns
där allt bara finns

Fridlysta samtal över middagsbordet och
en helg av bergochdalbanor, skärande genom hjärnan
om fullsatta drömmar och
ögonbindelser

Vad är det jag inte ser
vad är det jag missar

Och sedan
insikten om att det där rummet i minnet
tapeterna och orden
går att fabulera fram
på vilket café som helst

Det handlar bara om att försöka
om att
se

Kommentarer
Postat av: Louise

Så sitter jag här och tänker på hur jag ska säga dig att det är fint att få stanna upp i dina formuleringar när storstadsbruset surrar lite för högt. Det är fint att veta att du finns där.

2011-11-03 @ 10:54:44
URL: http://llouisecarllson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback