Påskhelg och flyttider

Det är kaos i vår lägenhet
packade väskor, till hälften packade flyttlådor
sopsäckar fyllda av kläder
och så vi
någonstans mitt i
påväg till norrland
och till ett nytt hem
på samma gång

Och jag erkänner att jag längtar efter rörelsen
hem till nära och kära
hem till något nytt
förändring
förnyelse
en lite för väl stagnerad vardag som behöver
ruckas
en aning
låt säga
några kvarter bort

Fast nu
när jag blundar
är det jag ser
frusna vattenvägar
solsken i snösoffor
en liten som sitter i mitt knä
tiltar sitt huvud
ser mig
helt förutsättningslöst
men kärleksfullt
och sen alla trygga pelare runt mig
som en mur
mot alla eventuella orosmoln

Och när jag tittar
ser jag kaoset igen
och ler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback