.

Ute faller snön
sådär magiskt sakta
och jag sitter i morgonrock
i det där gula huset
jag känner så väl
 
Det är tyst
bara husets egna ljud
som knäpper och surrar
Jag inser att jag inte riktigt är van vid
den här typen av tystnad
den här typen av ensamhet
men jag vet att det nog gör mig gott
att sitta stilla i den en stund
 
Det är snart jul
och jag inser att tiden har gått så fort
de senaste veckorna
kanske har någon hört min önskan
om att det här året snart får lov att vara över
min klagan
över hur långt och tungt det har varit
 
men
jag inser ju att alla år
tunga eller inte
har något fint i sig
2012 är inget undantag
 
Så jag blundar,
koncentrerar mig på ljusglimtarna
och bestämmer mig för att njuta de sista dagarna
av 2012
kanske till och med se till att skapa
några fler ljusglimtar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback