Får jag gå precis så nära, att din axel stryker vid min arm? Jag vill inte verka jobbig eller så men jag är varm och du ser kall ut

Igår kväll begav vi oss till kollektivet
där de tre kreativisterna bor
där det lagas vegetarisk mat och
delas många skratt
i en soffa
med säkertmusik i öronen
och en kladdkaka i handen.

Därefter
styrde vi kosan in till Dovas
mest bara för att Annika Norlin sjunger så vackert
om just Dovas
om att
se hockey'n på Dovas
utan å se hockey'n på Dovas
det där om att få göra på sitt vis
som man gör i norrlands inland

Och sedan
spela biljard inpå nattimmarna
spilla varm choklad och krossa muggar
dansa till välkända låtar
och äta nattamat på mcdonalds
för att sedan vandra till slussens tunnelbanestation
i ett stilla snöfall

Jag antar att Stockholm inte är så dumt
ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback