Något slags stillsamt virrvarr

Jag kommer inte ihåg vad det var jag skulle skriva
men jag minns att det kändes viktigt.

Kanske handlade det om lyckan över att det
plötsligt är fredag imorgon
och att delar av helgsbestyren är planerade
med luft att fylla
lyckan över att ha lagat god mat
att höra lilla hennes stora skratt i bakgrunden
av ett telefonsamtal
och den där återkommande tacksamheten
över att ett samtal med ens föräldrar
som mest är samtal med två goda vänner

Kanske ville jag undra om ni tröttnat på mina humörsvängningar
och hur som helst konstatera högljutt
att det
har jag

Eventuellt var det något om han som tänt ljus
runt om i lägenheten
som ligger i soffan under en filt och läser
och som
fastän han är ofantligt irriterad
låter mig hålla om honom
en lång stund

Kanske var det något av det där
eller något om sorgen igen som kommer och går
som gnager på delar av mig
jag knappt kände till
eller något om att det där kan stillas
för en stund
när man hör dem skratta, en bit bort

Och var det inte alls något av det här ja,
ja då skriver jag igen
så fort jag kommer på vad det var

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback