Det där med att flyga högt

Jag sitter här
på sängen och nålar i tyget
medan Anja Pärson pratar om kärlek
genom mina högtalare

Och så tänker jag tillbaka
på den där regniga dagen
för några veckor sedan
när jag satt på ett kafé
med en norrländsk vän mittemot
och pratade om just kärlek
om den där äkta, eviga kärleken
vilken den är
och hur den är
för vem
den är

Och så slår det mig
att för mig är kärlek sådär innerligt vackert
för att den inte är
allmängiltig
för att den är sin egen
hos varje männska
olika vid varje kärlekskast
att ingen kärlek är den andre lik
och för att den får vara i alla slags färger

huvudsaken är att den får en att
flyga
högt
innanför bröstkorgen

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh. Ja. Just så är det. Och när du sätter ord på det lyfter det om möjligt ännu högre.

2012-06-26 @ 18:06:19
URL: http://ordhyss.blogg.se/
Postat av: jennie

åh.. vad fint vännen. Du är så klok, så klok. :) Jag saknar dig. Puss!

2012-06-26 @ 21:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback