Dimmiga dagar

Jag bakar kladdkakemuffins i brist på kakform
och jag fotograferar i brist på ord
och funderar
då jag inte har så mycket att säga
just nu

Det är kanske den där söndagsdimman
som hängde sig kvar runt mig
trots att den försvann och släppte fram himlen
där ute

Det är kanske den där tröttheten på att alltid vara
här
och
där och överallt
på samma gång
och att man trots allt pusslande
inte får ihop det
ändå

Men just nu doftar det av bak
och av sol i lägenheten
så jag ska inte säga att jag har något emot
den där dimman

Ibland är det bara skönt
när det mulnar på.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag kan inte minnas när jag senast skulle ha satt mig ner och skrivit. På riktigt alltså. Jag tänkte på dig idag (otroligt egentligen att man plötsligt kan börja tänka på en människa man aldrig tidigare mött) och här är jag nu. Ivrig, känner mig som en kolsyrad dryck fången i en glasflaska.



Vet inte om jag skrivit till dig sen du lämnade Gotland, sen jag fick er antologi på posten. Och så drabbas jag av lite dåligt samvete, om det faktiskt är sant att jag inte har skrivit sedan dess?

2012-03-06 @ 13:18:53
URL: http://ester-lisa.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback