att börja varje mening med att

Lördag

Att gro drömmar i gammal mark
hålla hennes små små händer
hårt hårt hårt
och skratta med henne
tills magarna kniper
Att åka genom landskapet
jag passerat tusentals gånger
hitta nya saker längs vägkanten
ändå

Att känna basen i hjärtat
vänskapsskratt i halsen
och dansa tills fötterna värker
och natten försvinner
Att vara tillbaka utan att vara densamma

Att sitta i baksätet
känna tacksamhet för allt jag fått
och för ljuset
och för morgonen som börjar
utan att natten tagit slut

Söndag

Att vakna av hennes blick och leende
bygga pussel till frukost

och sedan
åka över molnen och hit igen
till och från och bort och till
men ångesten fastnade nog någonstans längs flygplanets vingar
för
hur kan jag inte vara tacksam för allt jag fått?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback