Åtta dar på 235 ord

Jag har hunnit med mycket sedan sist
och så är det väl egentligen alltid
men ibland glömmer man bort det
och tänker att det vardagliga är tid som rinner
liksom utan att gå någon vart
idiotiskt, jag vet

men nu har tiden gått och fyllts med:
50årsfirande av pappa, tillsammans med familjen
tillsammans med show och dans och mat och skratt och
minnen
som man hade glömt att man hade
50årsfirande av någon som upplevt mycket
men som har ännu mer kvar
i tid
att göra
att se
att uppleva
(och jag ser i dina ögon pappa att du är påväg
någonstans
jag undrar nyfiket var)

vi gick genom kungsträdgården
under körsbärsblommen
jag kunde inte sluta le och dem
kunde inte sluta le åt mig

vi åt glass
tårta
choklad
vi gillar att äta
min familj och jag

och sedan blev det måndag
och sedan plötsligt helg igen
jag stod vid brasan tillsammans med goda vänner
och mina tankar liksom jämte deras
om vår
om att börja om
igen

vi promenerade förbi en massa hus
satt och frös på en bänk
i väntan på nockebybanan
och sedan slog liksom tröttheten till
på ett knock-out liknande vis

och idag
har jag suttit på balkongen
lyssnat på musik, blundat
och njutit av solskenet
värmen det gav
och njutit av nuet mer än någonsin

och nu,
fastän jag kan höra surret från motorvägen,
så är det ovanligt
tyst

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, det låter som att du har haft det så bra som det bara går! Vad härligt att höra vännen. :)



KRAM!

2012-05-01 @ 22:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback