Försumning och sommar

Kära bloggen

Jag är medveten om att jag har försummat dig ett tag nu men
jag har helt enkelt andra saker för mig just nu.
Som att sitta i solen och läsa böcker
lyssna på musik
promenera
åka på bakluckeloppis
hälsa på vännerna i Stuvsta
resa hem, till alla våra hem, framochtillbaka hitochdit

Jag har varit upptagen med att andas in dofter av
hägg och syren och solskyddskräm
vandra lite långsamt genom minneslunden
och genom de där omgivande kolonilottsområdena

Jag har stått på förskolans gård och undrat över framtiden
men glömt bort att oroa mig
för
"allt sker i gudomlig ordning"
"90% av all oro är obefogad"
"det finns en mening med allt"
och så vidare i de positiva aforismernas hav

Och vet ni vad
jag har provsmakat lite på sommaren
det smakade rätt så
underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback