Jag ska skriva om andra saker snart

Det regnar igen
och jag börjar undra vart allt vatten tar vägen
jorden borde vara fylld för längesen
 
Tystnaden och jag
har hittat tillbaka till varandra
nu sitter vi här
och samexisterar
sådär ovanligt harmoniskt
det var en tid sedan nu
men jag har hittat ro på andra vägar
använt ljud till att tystna tankarna
det har fungerat minst lika bra det
 
Tankarna virvlar fortfarande på
men jag låter dem göra det
till en viss gräns
jag har en gräns numer
 
Det är lördag och det känns som en söndag
det är konstigt, jag älskar den känslan
man får liksom en extra dag
på köpet när tiden inte rusar iväg
 
Det är inte mer än rättvist

Kommentarer
Postat av: Stini

Det är verkligen en söndaglördag idag. Ps. Du får skriva om vad du vill, så länge du behöver det.

2012-10-20 @ 19:26:32
URL: http://pancakeheart.blogg.se
Postat av: Karin

Hanna fina du. Jag vet inte hur manga tusentals kilometer, mil, bort jag befinner mig, men nar jag letar mig in har sa kommer den: lyckan over hannaorden och den akuta hannasaknaden. (det kommer ett svar per mejl snart)

2012-10-30 @ 16:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback