Nu, precis nu

Jag har skrivit om hösten
och jag är less på den nu
till och med lite less på nuet
där min kropp och mitt huvud och mitt medvetna jag
inte alls är överens
där vi liksom slåss mot varandra
istället för att samarbeta
såsom kroppsdelar och tankar borde göra
kan man tycka
 
Jag är trött
på att jag använder mig själv som slagpåse
och att jag liksom inte säger ifrån
inte ens när jag har slagit mig själv
blodig
spräckt både läpp och ögonbryn
jag antar att det är det som är problemet
roten till det hela
att jag tittar på
och bara skriker på insidan
 
Jag har skrivit om hösten
jag har skrivit om frustrationen i bröstkorgen
SOM INTE ENS ÄR BEFOGAD
för jag är ju faktiskt väldigt lyckligt lottad
det är dags att fatta det någon gång
 
Och fatta att jag är värd att känna den,
lyckan
 
 
(jag vet inte om det märks
säkerligen inte
men det här är faktiskt ett positivt inlägg
det här är faktiskt ett enormt framsteg
jag säger ifrån nu
jag sätter ner foten
jag skriker högt och ljudligt
så att jag hör
min egen röst säga
att nu 
nu räcker det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback