Att vilja springa förbi sig själv

"Blir något någonsin färdigt
 blir jag någonsin något färdigt"
 
 
 
Jag lyssnar på Riot
sjunger med för full hals
med fyllt hjärta och med varje nerv i kroppen
och diskvattnet som står och spolar
får skummet att rinna över
Det känns fint på något vis
 
Idag har jag suttit på golvet
skrivit och filat och läst
funderat
längtat
och hittade i ett av mina kollegieblock
raderna ovan
Jag känner igen frustrationen
den som kändes då och som känns
nu
och ibland
då och då
när det känns som att jag står och stampar
med det där jag bara vill ska skjutsas framåt
där jag bara vill komma fram
till målet
för att kunna bygga på med nya
 
Fast
jag antar
att det kanske är dags att jag också lär mig
lyckan i själva resan
och inte bara vilja rusa fram till resans slut
 
Och då kanske det är värt att vara vilsen
ett litet tag till
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Mycket kloka ord min vän! :) Tror att det där är något många (läs: jag) borde ta till sig också!

Puss på dig!

2013-02-11 @ 23:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback