Ett lugnare jag, idag

Det har fallit snöflingor
sådär fridgivande sakta
och jag har lyssnat på musik
som fått tankarna att virvla
ett varv och sedan ut ur banan
 
***
 
Och jag har satt upp en ny regel i mitt liv:
Dagen ska börja och sluta med bra saker
inga katastrofbeskrivningar
inga fler SVT debatt
 
det sägs att man inte ska somna osams med sig själv
men det är lika dumt att somna osams
med världen
 
***
 
Och sedan kan vi väl komma överens om en annan sak
kan vi inte kämpa tillsammans
för varandra
med varandra
jag börjar tröttna på striderna om vem som har rätt
och vem som har fel
lite trött på att vi inte ser varandra som människor
utan som siffror
 
kan vi inte komma överens om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback