Nu stänger jag dörren 2012

Och plötsligt har 2012 passerat
 
De sista timmarna spenderades i en lägenhet med högt i tak
och värme i väggarna
skratt längs bordskanten
och lugnet runt hörnet
Snön föll under gatlyktans sken
och disen skymde ljuset från fyrverkerierna
fast några nådde oss
och det räckte gott och väl
Vi siade framtid och log åt det som ser ut att vänta på oss
vi log
när det nya året ringde in
skålades in
ringade in oss i en ny tid
 
Plötsligt har 2012 passerat
och jag saknar det inte
 
2012 var ett år av sorgegropar
som skapat svarta hål i mig
hål jag aldrig bett om att få
vetskap jag aldrig bett om att få veta
2012 var ett år av orättvisa, saknad
av dödlighet
och likväl av liv
för så är det väl alltid
det finns alltid ljus
 
Och när jag stänger luckan för 2012
så är det ljuset jag vill försöka minnas
och mörkret jag kommer kämpa för att kunna glömma
 
Förra året skrev jag till 2012 och bad det ge mig allt det hade
att jag var redo för alla utmaningar året hade i sikte för mig
 
I år kommer jag be om något annat
i år ber jag 2013 komma med lugn, med ro
med liv mer än något annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback