Tack för en god natts sömn SVT

Jag är så arg, så förbannat jävla upprörd
så att jag trots två sjukdagar
nu har adrenalin till att springa ett maraton
 
SVT debatt tittar jag aldrig på igen
inte heller uppdrag granskning
Jag tycker det är vidrigt
att prata över huvuden på barn
att inte ens lyssna
att bara se till exakthet
att se till siffror som är så oväsentliga
och som läggs så skrämmande mycket vikt på
 
Vad är meningen? Vad ger det här?
Vad blir konsekvenserna?
 
Och hur fan kan man säga att skillnaderna inte spelar roll?
Hur kan man säga när man pratar om barn
som inte kan äta sig mätta
som hamnar utanför samhället 
redan innan de är gamla nog att få vara med i valet
om vilket samhälle de vill sträva efter
Hur i helvete kan man säga till ett barn
som går i sommarskor i minusgrader
att skillnader inte spelar roll?

Kommentarer
Postat av: Karin

Du har så rätt rätt rätt. Och lyckas säga det på ett sätt som gör att det svider i hjärtat. För du skriver så vackert samtidigt som världen är så hård.

2013-01-19 @ 16:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback