Tystnadsförklaring

Det har börjat gro en tystnad här
som jag inte riktigt vet vad den beror på
 
Kanske har det att göra med att min energi
de senaste dagarna
rymts i en 250ml syltburk och jag
har inte vetat hur jag ska hushålla med den
Speciellt inte i förhållande till allt jag vill göra
 
Kanske har det att göra med att orden
fått vila en längre tid
och att det nu fått fylla andra vita ytor
 
Kanske har det att göra med förändringen
den där som varit så efterlängtad men som
liksom
smyger sig på som något oroligt
istället för föreställningen om det vilsamma
 
Det kanske främst handlar om att
huvudet är fullt av funderingar, tankar, känslor
som inte är sorterade
som flyger runt, stör varandra, river upp och
lägger samtidigt pusselbitar på plats
 
Kanske är det enklast att sammanfatta nuet
som ett mindre kaos
men med en oerhörd längtan efter att 
springa barfota i gräset, skratta åt lättsamheten
och vila
vila
vila
vila
 
i allt det som faktiskt är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback