Morgontankar vid ett dimmigt köksbord

Allt var bättre förr
 
Jag hör mig själv säga det
fastän frasen får mig att vilja 
kräkas
slåss och sparkas
vara det där inre
irriterande barnet i cirka femårsåldern
som ligger på golvet
och 
skriker
sparkas 
slåss
Som reagerar
högljutt
 
Jag hör mig själv säga;
jag skrev bättre förut
jag tränade bättre förut
tiden var längre förut
jag skrattade med en bättre klang
förut
och jag log bättre förut
allt var bättre förr, jag
var bättre
förr
 
Men om förr
alltid är bättre, om förr
alltid kommer vara bättre
då sätter vi domedagen
på den dag då vi bestämmer det
 
Jag vill tro
att allt kommer att bli bättre
att det som ännu inte är
men som vi önskar
kan bli
att det till och med
kan bli bättre
än det någonsin varit
Att jag
kan bli det
 
Och allt annat vore att säga;
jag är klar
är du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback